азбука веры календарь тропарь дня

Тропари и кондаки дней седмицы

Содер­жа­ние

В понедельник, Небесным чинам бесплотным *

Тропарь, глас 4:

Небе́сных во́инств Архистрати́зи,/ мо́лим вас при́сно мы недосто́йнии,/ да ва́шими моли́твами огра­ди­те́ нас/ кро́вом крил невеще́ственныя ва́шея сла́вы,/ сохраня́юще нас пpипа́дающия приле́жно и вопию́щия:/ от бед изба́вите нас,// я́ко чинонача́льницы вы́шних Сил.

Пере­вод: Небес­ных воинств Архи­стра­ти­ги, непре­стан­но молим вас мы, недо­стой­ные, что­бы вы огра­ди­ли нас ваши­ми молит­ва­ми под кро­вом крыл неве­ще­ствен­ной вашей сла­вы сохра­няя нас, при­па­да­ю­щих усерд­но и взы­ва­ю­щих: «От бед избавь­те нас, как началь­ни­ки Выш­них Сил!»

1. Муж­ской голос. 2. Жен­ский голос.

Кондак, глас 2:

Архистрати́зи Бо́жии,/ служи́телие Боже́ственныя сла́вы,/ А́нгелов нача́льницы, и челове́ков наста́вницы,/ поле́зное нам проси́те, и ве́лию ми́лость,// я́ко Безпло́тных Архистрати́зи.

Пере­вод: Архи­стра­ти­ги Божии, слу­жи­те­ли Боже­ствен­ной Сла­вы, Анге­лов началь­ни­ки и людей настав­ни­ки, полез­ное нам испро­си­те и вели­кую милость, как бес­плот­ных Архистратиги.

Во вторник, св. Иоанну Предтече

Тропарь, глас 2:

Па́мять пра́веднаго с похвала́ми,/ тебе́ же довле́ет свиде́тельство Госпо́дне, Предте́че:/ пока́зал бо ся еси́ вои́стину и проро́ков честне́йший,/ я́ко и в струя́х крести́ти сподо́бился еси́ Пропове́даннаго./ Те́мже за и́стину пострада́в ра́дуяся,/ благовести́л еси́ и су́щим во а́де Бо́га я́вльшагося пло́тию,/ взе́млющаго грех ми́ра,// и подаю́щаго нам ве́лию ми́лость.

Пере­вод: Память пра­вед­ни­ка чтит­ся похва­ла­ми, тебе же доволь­но сви­де­тель­ства Гос­под­ня, Пред­те­ча, ведь явил­ся ты поис­ти­не из про­ро­ков слав­ней­шим, ибо удо­сто­ил­ся в стру­ях кре­стить Про­по­ве­дан­но­го. Пото­му за исти­ну постра­дав с радо­стью, бла­го­вест­во­вал ты и нахо­дя­щим­ся во аде Бога, явив­ше­го­ся во пло­ти, подъ­ем­лю­ще­го грех мира и пода­ю­ще­го нам вели­кую милость.

Кондак, глас 2:

Про́роче Бо́жий и Предте́че благода́ти,/ гла­ву́ твою́ я́ко ши́пок свяще́ннейший от зем­ли́ обре́тше,/ исцеле́ния все­гда́ прие́млем,// и́бо па́ки, я́коже пре́жде в ми́ре пропове́дуеши покая́ние.

Пере­вод: Про­рок Божий и Пред­те­ча бла­го­да­ти, гла­ву твою как свя­щен­ней­шую розу в зем­ле обре­тя, мы все­гда полу­ча­ем исце­ле­ния, ибо сно­ва, как и преж­де, ты воз­ве­ща­ешь в мире о покаянии.

В среду и пятницу, св. Кресту

Тропарь, глас 1:

Спа­си́, Го́споди, лю́ди Твоя́/ и бла­го­сло­ви́ достоя́ние Твое́,/ побе́ды на сопроти́вныя да́руя// и Твое́ сохраня́я Кресто́м Твои́м жи́тельство.

Пере­вод: Спа­си, Гос­по­ди, людей Тво­их и бла­го­сло­ви все, что при­над­ле­жит Тебе. Даруй побе­ды над вра­га­ми пра­во­слав­ным хри­сти­а­нам, и сохра­ни силою Кре­ста Тво­е­го тех, сре­ди кото­рых пре­бы­ва­ешь Ты.

Кондак, глас 4:

Вознесы́йся на Крест во́лею,/ тезоимени́тому Тво­е­му́ но́вому жи́тельству,/ щедро́ты Твоя́ да́руй, Хри­сте́ Бо́же,/ воз­ве­се­ли́ нас си́лою Твое́ю,/ побе́ды дая́ нам на сопоста́ты,/ посо́бие иму́щим Твое́ ору́жие ми́ра,// непобеди́мую побе́ду.

Пере­вод: Воз­не­сен­ный на Крест доб­ро­воль­но, соимен­но­му Тебе ново­му наро­ду мило­сти Твои даруй, Хри­сте Боже; воз­ве­се­ли силою Тво­ею вер­ных людей Тво­их, пода­вая им побе­ды над вра­га­ми, – да име­ют они помощь от Тебя, ору­жие мира, непо­бе­ди­мый знак победы.

В четверг, св. апостолам и святителю Николаю

Тропарь апостолам, глас 3:

Апо́столи святи́и,/ моли́те Ми́лостиваго Бо́га,/ да прегреше́ний оставле́ние// пода́ст душа́м на́шим.

Пере­вод: Апо­сто­лы свя­тые, умо­ли­те мило­сти­во­го Бога, да согре­ше­ний про­ще­ние подаст Он душам нашим.

Кондак апостолам, глас 2:

Тропарь святителю Николаю, глас 4:

Пра́вило ве́ры и о́браз кро́тости,/ воздержа́ния учи́теля/ яви́ тя ста́ду твоему́/ Я́же веще́й И́стина./ Сего́ ра́ди стяжа́л еси́ смире́нием высо́кая,/ нището́ю бога́тая,/ о́тче священнонача́льниче Нико́лае,/ моли́ Хри­ста́ Бо́га,// спасти́ся душа́м на́шим.

Пере­вод: Пра­ви­лом веры и обра­зом кро­то­сти, воз­дер­жа­ния учи­те­лем яви­ла тебя ста­ду тво­е­му непре­лож­ная исти­на. Пото­му ты при­об­рел сми­ре­ни­ем – высо­кое, нище­тою – богат­ство. Отче, свя­ти­тель Нико­лай, моли Хри­ста Бога о спа­се­нии душ наших.

Кондак святителю Николаю, глас 3:

В Ми́рех, свя́те, священноде́йствитель показа́лся еси́,/ Христо́во бо, преподо́бне, Ева́нгелие испо́лнив,/ положи́л еси́ ду́шу твою́ о лю́дех твои́х/ и спасл еси́ непови́нныя от сме́рти./ Сего́ ра́ди освяти́лся еси́,// я́ко вели́кий таи́нник Бо́жия благода́ти.

Пере­вод: В Мирах ты, свя­той, явил­ся совер­ши­те­лем свя­щен­но­дей­ствий, ибо Хри­сто­во Еван­ге­лие испол­нив, поло­жил ты, пре­по­доб­ный, душу свою за людей тво­их и непо­вин­ных спас от смер­ти; пото­му был ты освя­щен, как вели­кий слу­жи­тель таинств Божи­ей благодати.

В субботу, всем святым и за умерших

Тропарь всем святым, глас 2:

Апо́столи, му́ченицы и проро́цы,/ святи́телие, преподо́бнии и пра́веднии,/ до́бре по́двиг соверши́вшии и ве́ру соблю́дшии,/ дерзнове́ние иму́ще ко Спа́су,/ о нас Того́, я́ко Бла́га, моли́те,// спасти́ся, мо́лимся, душа́м на́шим.

Пере­вод: Апо­сто­лы, муче­ни­ки и про­ро­ки, свя­ти­те­ли, пре­по­доб­ные и пра­вед­ные, подвиг доб­лест­но совер­шив­шие и веру сохра­нив­шие, дерз­но­ве­ние пред Спа­си­те­лем имея, Его за нас, как бла­го­го, умо­ли­те, молим­ся, во спа­се­ние душам нашим!

Тропарь за умерших, глас 2:

Помя­ни́, Го́споди, я́ко благ, рабы Твоя́,/ и, ели́ка в житии́ согреши́ша, прости́:/ никто́же бо безгре́шен, то́кмо Ты,// моги́й и преста́вленным да́ти поко́й.

Пере­вод: Помя­ни, Гос­по­ди, как Бла­гой, рабов Тво­их и всё, в чем они в жиз­ни согре­ши­ли, про­сти: ибо никто не без­гре­шен, кро­ме Тебя. Ты можешь и пре­ста­вив­шим­ся дать покой.

Кондак всем святым, глас 8:

Я́ко нача́тки есте­ства́, Насади́телю тва́ри,/ вселе́нная прино́сит Ти, Го́споди, богоно́сныя му́ченики;/ тех моли́твами в ми́ре глубо́це// Це́рковь Твою́, жи́тельство Твое́ Богоро́дицею соблю­ди́, Многоми́лостиве.

Пере­вод: Как пер­вые пло­ды при­ро­ды Наса­ди­те­лю все­го тво­ре­ния все­лен­ная при­но­сит, Тебе, Гос­по­ди, бого­нос­ных муче­ни­ков. Их моль­ба­ми и хода­тай­ством Бого­ро­ди­цы, Цер­ковь Твою – Твой народ в мире глу­бо­ком сохра­ни, Многомилостивый.

Кондак за умерших, глас 6:

Со святы́ми упоко́й,/ Христе́,/ ду́ши раб Твои́х,/ иде́же несть боле́знь, ни печа́ль,/ ни воздыха́ние,// но жизнь безконе́чная.

Пере­вод: Со свя­ты­ми упо­кой, Хри­сте, души рабов Тво­их, там, где нет ни боли, ни скор­би, ни сте­на­ния, но жизнь бесконечная.

Источник

Новоюлианский церковный календарь

в Александрийской, Антиохийской, Албанской, Болгарской, Кипрской, Константинопольской (кроме Афона), Румынской, Элладской Поместных Православных Церквах, а также в зависимости от приходского уклада в Американской, Польской, Чехословацкой Церквах и Западноевропейских приходах Русской Церкви.

Двунадесятые и великие праздники 2021 года

Многодневные посты 2021 года

Дни поминовения усопших

07.02Поминовение всех усопших, пострадавших в годину гонений за веру Христову

06.03Вселенская родительская (мясопустная) суббота

27.03Суббота 2-й седмицы Великого поста. Поминовение усопших

03.04Суббота 3-й седмицы Великого поста. Поминовение усопших

10.04Суббота 4-й седмицы Великого поста. Поминовение усопших

09.05Поминовение усопших воинов

11.05Радоница. Поминовение усопших

19.06Троицкая родительская суббота

06.11Димитриевская родительская суббота

Когда совершается венчание

Православный календарь

Православный календарь содержит два годичных круга событий: неподвижный круг, все даты которого твёрдо установлены в богослужебных книгах, и Пасхальный круг, все события которого установлены относительно дня празднования Пасхи.

День Пасхи вычисляется по солнечно-лунному календарю (Александрийской пасхалии) и празднуется одновременно всеми автокефальными Православными Церквями (кроме Финской Церкви, перешедшей на Григорианский календарь), как и все связанные с ним события пасхального круга.

Даты неподвижного круга отмечаются по-разному: по юлианскому календарю (так называемому «старому стилю») и по григорианскому календарю (современному гражданскому календарю, или «новому стилю»).

В Русской Православной Церкви,а также в Иерусалимской, Грузинской, Сербской Церкви и в монастырях Афона события неподвижного круга отмечаются по юлианскому календарю, который в XX–XXI веках на 13 дней отличается от гражданского календаря. Так, начало церковного года (новолетие), установленное на 1 сентября, празднуется по гражданскому календарю 14 сентября.

В других одиннадцати Поместных Православных Церквах даты неподвижного круга отмечают по новоюлианскому календарю. Так, Рождество Христово празднуется перед гражданским новым годом, 25 декабря.

Представленный Православный календарь позволяет определять даты постов и праздников c 100 по 20000 г. При наведении курсора на календарное число появляется информация об особенностях этого дня. При нажатии на любое число месяца, ссылка приведёт на соответствующую дату подробного ежедневного календаря Русской Православной Церкви. Ссылки на ежедневный календарь работают плюс/минус 10 лет от текущей даты.

Источник

3 ноября

Чтения Священного Писания

Богослужения

Акафисты

Тропари, кондаки, молитвы и величания

В среду, св. Кресту

Спаси́, Го́споди, лю́ди Твоя́/ и благослови́ достоя́ние Твое́,/ побе́ды на сопроти́вныя да́руя// и Твое́ сохраня́я Кресто́м Твои́м жи́тельство.

Перевод: Спаси, Господи, людей Твоих и благослови все, что принадлежит Тебе. Даруй победы над врагами, и сохрани силою Креста Твоего тех, среди которых пребываешь Ты.

Вознесы́йся на Крест во́лею,/ тезоимени́тому Твоему́ но́вому жи́тельству,/ щедро́ты Твоя́ да́руй, Христе́ Бо́же,/ возвесели́ нас си́лою Твое́ю,/ побе́ды дая́ нам на сопоста́ты,/ посо́бие иму́щим Твое́ ору́жие ми́ра,// непобеди́мую побе́ду.

Священномученику Дамиану, архиепископу Курскому и Обоянскому

Молитва священномученику Дамиану, архиепископу Курскому и Обоянскому

Святы́й новому́чениче, святи́телю Христо́в Дамиа́не! Ди́вный па́стырю и доблестный во́ине Христо́в! Ты́ все́ю душе́ю от ю́ности за́поведи Бо́жии возлюби́л еси́. Те́м же Госпо́дь яви́ тя́ прее́мника Апо́столом Свои́м. И во дни́ гоне́ния лю́таго на ве́ру Правосла́вную, я́ко и́стинный па́стырь, яви́лся еси́, кре́стный пу́ть с па́ствою свое́ю проше́д и та́ко вене́ц му́ченический восприя́л еси́, обре́тший благода́ть, моли́теся за ны́. И ны́не, о, хода́таю на́ш пред престо́лом Царя́ Сла́вы, испроси́ у Него́ ве́ру оте́ческую утверди́ти, Це́рковь Святу́ю от ересе́й и раско́лов огради́ти, ве́рных укрепи́ти, заблу́ждших обрати́ти, боля́щия исцели́ти, многострада́льное Оте́чество на́ше умири́ти и от враго́в сохрани́ти ненаве́тно. И моли́твами твои́ми изба́вимся от вся́кия беды́ и напа́сти, и та́ко на земли́ благоче́стно пожи́вше, жи́зни ве́чныя на Небеси́ сподо́бимся, иде́же вку́пе со все́ми Святы́ми просла́вим в Тро́ице сла́вимаго Бо́га Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, во ве́ки веко́в. Ами́нь.

От ю́ности Христа́ возлюби́л еси́, святи́телю Дамиа́не, к тебе́, я́ко ско́рому моли́твеннику и помо́щнику, ми́лостиво припа́даем и усе́рдно мо́лим: защити́ зе́млю Ру́сскую и спаси́ души́ на́ша.

Перевод: С юности Христа возлюбил ты, святитель Дамиан, к тебе как к быстрому помощнику и молитвеннику смиренно обращаемся и усердно молим: защити землю Русскую и спаси души наши.

Святи́тельскую благода́тию обле́кся еси́, Це́рковь святу́ю, я́ко Неве́сту Христо́ву, страданьями доблесне укрепля́л еси́. Моли́ о на́с Христа́ Бо́га, святи́телю Дамиа́не. Велича́ем тя́, святи́телю о́тче Дамиа́не, и чти́м святы́е страда́ния твоя́, я́же за Христа́ претерпе́л еси́.

Перевод: Святительской благодатью облекся ты, Церковь святую, как Невесту Христову, в мученичестве доблестно укреплял ты. Моли о нас Христа Бога, святитель Дамиан. Прославляем тебя, святитель отче Дамиан, и почитаем святые страдания твои, которые ты претерпел за Христа.

Святителю Илариону, епископу Меглинскому

Тропарь святителю Илариону, епископу Меглинскому

Чу́до яви́вся извеще́ния,/ де́лы возсия́л еси́ доброде́телей Бо́жиих,/ мона́шествующих ли́ки упасл еси́,/ архиере́йская седа́лища изчи́стил еси́,/ ерети́ческаго же напа́дания не усумне́вся,/ це́ркви Христо́вы воздви́гл еси́,/ преподо́бне Иларио́не,/ у́мер, я́ко спя,/ те́ло же твое́ це́ло и нетле́нно соблюдено́ бысть,/ и подае́т цельбы́ боля́щим от разли́чных неду́г,/ и де́моны прогоня́ет,/ сего́ ра́ди мо́лим тя:// моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Перевод: Став чудесным основанием, воссиял ты делами добродетелей Божиих, собрание монашествующих упас, архиерейские кафедры очистил, еретического же нападения не побоявшись, храм Христов ты воздвиг, преподобный Иларион, умер, как заснул, и тело твое, сохранившись нетленным и целым, подает исцеления больным от различных болезней и прогоняет демонов, потому молим тебя: моли о спасении душ наших.

Я́ко светоно́сна яви́ся, архиере́е, па́мять твоя́,/ тьму разруши́ уны́ния и свет облиста́ даро́в Небе́сных,/ вся созыва́ющи на ра́дость,/ от Бо́га бо, Иларио́не, благода́ть обре́л еси́// и мона́хов был еси́ степе́нь.

Перевод: Светоносной явилась, архиерей, память твоя, разрушая тьму уныния и озаряя светом даров Небесных, всех созывая радоваться, ибо ты обрел благодать от Бога, Иларион, и был основанием монахов.

Преподобному Илариону, схимнику Печерскому, в Дальних пещерах

Вои́стину досто́йне нарече́н был еси́ Иларио́н,/ ти́хостен бо и кро́ток нрав по и́мени твоему́ име́л еси́, блаже́нне,/ и́мже кро́ткому Го́споду Иису́су благоугоди́в,// моли́ся Ему́ о нас рабе́х твои́х.

Вели́кий А́нгельский о́браз и́ноческаго чи́на святу́ю схи́му я́ко прие́м,/ и второ́е отрица́ние су́етнаго ми́ра сего́ я́ко сотво́рь,/ тща́лся еси́ все́ми о́бразы, преподо́бне Иларио́не,/ обеща́ние де́лом испо́лнити/ и о́бразу свято́му прили́чне пожи́ти,// тем тя чтим и ублажа́ем.

Преподобному Илариону Псковоезерскому, Гдовскому

В моли́твах бо́дрствуя,/ пресве́тлый храм Ду́ха Свята́го был еси́,/ те́мже и чудотво́рец преди́вный яви́лся еси́,/ преподо́бне о́тче наш Иларио́не./ О нас моли́ Христа́ Бо́га/ све́том Боже́ственнаго позна́ния просвети́ти ны// и спасти́ ду́ши на́ша.

Перевод: Бодрствуя в молитвах, ты был пресветлым храмом Духа Святого, потому и стал преудивительным чудотворцем, преподобный отче наш Иларион. Моли о нас Христа Бога просветить нас светом Божественного познания и спасти души наши.

Кондак преподобному Илариону Псковоезерскому, Гдовскому

Чистото́ю душе́вною боже́ственно вооружи́вся, и неприста́нныя моли́твы я́ко копие́ вручи́в кре́пко, пробо́л еси́ бесо́вская ополче́ния, Иларио́не, о́тче наш, моли́ непреста́нно о всех нас.

Перевод: Чистотой душевной с Божией помощью вооружившись, и непрестанные молитвы, как копье, взяв крепко, низложил ты бесовские ополчения, Иларион, отче наш, моли непрестанно о всех нас.

Молитва преподобному Илариону Псковоезерскому, Гдовскому

О, свяще́нная главо́, преподо́бне о́тче, преблаже́нне а́вво Иларио́не! Не забу́ди убо́гих твои́х до конца́, но помина́й на́с всегда́ во святы́х твои́х и благоприя́тных моли́твах к Бо́гу. Помяни́ ста́до твое́, е́же са́м упа́сл еси́, и не забу́ди посеща́ти ча́д твои́х. Моли́ за ны́, о́тче свяще́нный, за де́ти твоя́ духо́вная, я́ко име́яй дерзнове́ние к Небе́сному Царю́: не премолчи́ за ны́ ко Го́споду, и не пре́зри на́с ве́рою и любо́вию чту́щих тя́. Помина́й на́с недосто́йных у Престо́ла Вседержи́телева, и не преста́й моля́ся о на́с ко Христу́ Бо́гу, и́бо дана́ тебе́ бы́сть благода́ть за ны́ моли́тися. Не мни́м бо тя́ су́ща ме́ртва: а́ще бо те́лом и преста́вился еси́ от на́с, но и по сме́рти жи́в сы́й пребыва́еши. Не отступа́й от на́с ду́хом, сохраня́я на́с от стре́л вра́жиих и вся́кия пре́лести бесо́вския и ко́зней диа́вольских, па́стырю на́ш до́брый. А́ще бо и моще́й твои́х ра́ка пред очи́ма на́шима ви́дима е́сть всегда́, свята́я твоя́ душа́ со а́нгельскими во́инствы, со безпло́тными ли́ки, с небе́сными си́лами, у Престо́ла Вседержи́телева предстоя́щи досто́йно весели́тся. Ве́дуще у́бо тя́ вои́стинну и по сме́рти жи́ва су́ща, к тебе́ припа́даем и тебе́ мо́лимся: моли́ся о на́с всеси́льному Бо́гу о по́льзе ду́ш на́ших, и испроси́ на́м вре́мя на покая́ние, да невозбра́нно пре́йдем от земли́ на не́бо, от мыта́рств же го́рьких, бесо́в, возду́шных князе́й и от ве́чныя му́ки да изба́вимся, и Небе́снаго Ца́рствия насле́дницы да бу́дем со все́ми пра́ведными, от ве́ка угоди́вшими Го́споду на́шему Иису́су Христу́; Ему́же подоба́ет вся́кая сла́ва, че́сть и поклоне́ние, со безнача́льным Его́ Отце́м, и с Пресвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Его́ Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Преподобному Илариону Великому

Сле́з твои́х тече́ньми пусты́ни безпло́дное возде́лал еси́,/ и и́же из глубины́ воздыха́ньми во сто трудо́в уплодоноси́л еси́,/ и был еси́ свети́льник вселе́нной, сия́я чудесы́,/ Иларио́не, о́тче наш:// моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

Перевод: Слез твоих потоками ты возделал бесплодную пустыню, и стенаниями из глубины плод трудов своих умножил во сто крат, и сделался светилом вселенной, сияя чудесами, Иларион, отче наш, моли Христа Бога о спасении душ наших.

Я́ко и́ноков утвержде́ние, наста́вник же гра́ждан пусты́нных,/ и чудотво́рец благода́тию Вели́кому Анто́нию подо́бяся,/ помо́щник в страсте́х бе́дствующим неотсту́пен, Иларио́не о́тче наш,// моли́ за чту́щия святу́ю па́мять твою́.

Перевод: Как сила монахов, наставник жителей пустыни и чудотворец по благодати подобный Великому Антонию, неотступный помощник бедствующим в страстях, Иларион отче наш, молись о почитающих святую память твою.

Я́ко свети́льника незаходи́маго, у́мнаго тя Со́лнца,/ соше́дшеся днесь восхваля́ем в пе́снех,/ возсия́л бо еси́ су́щим во тьме неве́дения,/ вся возводя́ к Боже́ственней высоте́, Иларио́не./ Те́мже вопие́м:// ра́дуйся, о́тче, всех по́стников основа́ние.

Мысли свт. Феофана Затворника

азбука веры календарь тропарь дня. Смотреть фото азбука веры календарь тропарь дня. Смотреть картинку азбука веры календарь тропарь дня. Картинка про азбука веры календарь тропарь дня. Фото азбука веры календарь тропарь дня

Ублажает Господь нищих, алчущих, плачущих, поносимых, под тем условием, если все это Сына Человеческого ради; ублажается, значит, жизнь, окруженная всякого рода нуждами и лишениями. Утехи, довольство, почет, по слову сему, не представляют собою блага; да оно так и есть. Но пока в них почивает человек, он не сознает того. Только когда высвободится из обаяния их – видит, что они не представители блага, а только призраки его.

Душа не может обойтись без утешений, но они не в чувственном; не может обойтись без сокровищ, но они не в золоте и серебре, не в пышных домах и одеждах, не в этой полноте внешней; не может обойтись без чести, но она не в раболепных поклонах людских. Есть иные утехи, иное довольство, иной почет, – духовные, душе сродные. Кто их найдет, тот не захочет внешних; да не только не захочет, а презрит и возненавидит их ради того, что они заграждают духовные, не дают видеть их, держат душу в омрачении, опьянении, в призраках. Оттого такие вседушно предпочитают нищету, прискорб­ность и безвестность, чувствуя себя хорошо среди них, как в безопасной какой-нибудь ограде от обаяния прелестями мира. Как же быть тем, к кому все это идет само собою? Быть в отношении ко всему тому, по слову Св. апостола, как не имеющий ничего.

Притча дня

Когда у одной бедной женщины не хватило денег даже на то, чтобы накормить детей, она позвонила на радиостанцию и оставила там обращение к Богу о помощи.
Один из слушателей был убежденным атеистом и решил доставить себе удовольствие, поиздевавшись над незнакомкой. Мужчина узнал ее адрес, позвал секретаршу и поручил ей купить дорогих продуктов. Девушка вернулась с лучшим мясом, сырами и сладостями. Каково же было ее удивление, когда начальник дал следующее распоряжение: доставить продукты по адресу и, если женщина спросит, кто прислал еду, сказать, что это от дьявола.
Когда секретарь вручила незнакомке продукты, та была настолько благодарна, что из ее глаз полились слезы. Она не переставала благодарить девушку. Когда они начали прощаться, секретарша спросила:
— А Вы не хотите узнать, кто прислал эти продукты?

На что женщина ответила:
— Нет. Это совершенно не важно, потому что, когда Бог повелевает, даже дьявол подчиняется.

Проповедь дня

Основы православия

Тема 307. Святые отцы – свидетели истины.

Важный признак, по которому мы узнаем истинную Церковь, – это преемство веры. В I, II, III, IV. XX, XXI веках Церковь исповедует одну и ту же веру. Как поём мы в Праздник Торжества Православия, «Сия вера апостольская, сия вера отеческая, сия вера православная, сия вера вселенную утверди».

Но как мы можем убедиться в этой неизменности и с чем нам сверять наш собственный курс, чтобы не уклониться ни направо, ни налево? Одними из важнейших свидетелей веры выступают святые отцы, обращаясь к трудам которых мы узнаем веру Церкви, какой она была (и остается) всё это время.

Практические советы

О природе или об источниках происхождения помыслов

Помыслы в человеке бывают от Бога, естества и диавола. Но различать без ошибки в каждом отдельном случае природу помысла может только ум, очищенный от страстей. А пока человек, хотя бы он и величайшим психологом или психиатром в миру сем считался, работает греху, до тех пор, как говорит св. Варсонофий Великий, «будет поруган демонами и впадет в обольщение, поверив им, потому что они изменяют вещи, как хотят, особенно для тех, которые не знают козней их».

Для новоначальных, но все же имеющих хоть немного духовного опыта и чистоты сердечной, достаточно будет знать, что те помыслы, которые вносят мир и успокоительную радость в сердце (причем может быть одновременно и скорбь), суть от Бога, а те, которые влекут за собой смущение (обычно тонкое) или нестройную радость, – диавольские. Во всяком случае, их нужно строго контролировать Священным Писанием и усердной молитвой к Богу о просвещении свыше. При этом нужно добавить, что сомнение (в источнике помысла) может быть только в том случае, если человек живет воздержно и старается в свою меру исполнять заповеди Божьи, а если он постоянно сам на себя навлекает страсти и разжигает их, то нечего тут и пытать, откуда у него помыслы, – во всяком случае, не от Бога.
епископ Варнава (Беляев)

Источник

30 октября

Чтения Священного Писания

Богослужения

Каноны

Акафисты

Тропари, кондаки, молитвы и величания

В субботу, всем святым

Апо́столи, му́ченицы и проро́цы,/ святи́телие, преподо́бнии и пра́веднии,/ до́бре по́двиг соверши́вшии и ве́ру соблю́дшии,/ дерзнове́ние иму́ще ко Спа́су,/ о нас Того́, я́ко Бла́га, моли́те,// спасти́ся, мо́лимся, душа́м на́шим.

Перевод: Апостолы, мученики и пророки, святители, преподобные и праведные, подвиг доблестно совершившие и веру сохранившие, дерзновение пред Спасителем имея, Его за нас, как благого, умолите, молимся, во спасение душам нашим!

Я́ко нача́тки естества́, Насади́телю тва́ри,/ вселе́нная прино́сит Ти, Го́споди, богоно́сныя му́ченики;/ тех моли́твами в ми́ре глубо́це// Це́рковь Твою́, жи́тельство Твое́ Богоро́дицею соблюди́, Многоми́лостиве.

Перевод: Как первые плоды природы Насадителю всего творения вселенная приносит, Тебе, Господи, богоносных мучеников. Их мольбами и ходатайством Богородицы, Церковь Твою – Твой народ в мире глубоком сохрани, Многомилостивый.

В субботу, за умерших

Помяни́, Го́споди, я́ко благ, рабы Твоя́,/ и, ели́ка в житии́ согреши́ша, прости́:/ никто́же бо безгре́шен, то́кмо Ты,// моги́й и преста́вленным да́ти поко́й.

Перевод: Помяни, Господи, как Благой, рабов Твоих и всё, в чем они в жизни согрешили, прости: ибо никто не безгрешен, кроме Тебя. Ты можешь и преставившимся дать покой.

Со святы́ми упоко́й,/ Христе́,/ ду́ши раб Твои́х,/ иде́же несть боле́знь, ни печа́ль,/ ни воздыха́ние,// но жизнь безконе́чная.

Перевод: Со святыми упокой, Христе, души рабов Твоих, там, где нет ни боли, ни скорби, ни стенания, но жизнь бесконечная.

Пророку Осии

Проро́ка Твоего́ Оси́и па́мять, Го́споди, пра́зднующе,/ тем Тя мо́лим:// спаси́ ду́ши на́ша.

Перевод: Пророка Твоего Осии память, Господи, празднуя, потому Тебя молим: спаси души наши.

Просвети́вшееся Ду́хом чи́стое твое́ се́рдце/ проро́чества бысть светле́йшаго прия́телище:/ зри́ши бо, я́ко настоя́щая, дале́че су́щая,// сего́ ра́ди тя почита́ем, проро́че блаже́нне, Оси́е сла́вне.

Перевод: Просветившееся Духом чистое твое сердце стало вместилищем светлейшего пророчества, ибо ты видишь события будущего, как настоящее, потому почитаем тебя, пророк блаженный, Осия прославляемый.

Пророка Осии

Пра́выми стезя́ми после́дуя за́поведем Го́спода Твоего́, проро́че Оси́е,/ испо́лнился Ду́ха Свята́го/ и, прие́м дар проро́чествия,/ провозгласи́л еси́ Изра́илю Христо́во, хотя́щее в после́дняя ле́та бы́ти, прише́ствие,/ облича́я заблу́ждшия лю́ди от пути́ пра́ваго/ и наставля́я на путь, веду́щий в Вы́шний Иерусали́м,/ иде́же ны́не предстоя́,// моли́ся непреста́нно о всех нас.

Перевод: Истинными путями следуя заповедям Господа Твоего, пророк Осия, наполнившись Духа Святого и получив дар пророчества, провозгласил ты Израилю Христово пришествие, которое должно произойти в последние дни, обличая сбившихся с правильного пути людей и направляя на путь, ведущий в Небесный Иерусалим, где сейчас предстоя, молись непрестанно обо всех нас.

Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Избавительница»

Я́ко пресве́тлая звезда́,/ просия́ Боже́ственными чудесы́/ святы́й о́браз Твой, Изба́вительнице,/ луча́ми благода́ти и милосе́рдия Твоего́/ озари́в в нощи́ скорбе́й су́щих./ Пода́ждь у́бо и нам, Всеблага́я Де́во,/ избавле́ние от бед,/ исцеле́ние неду́гов душе́вных и теле́сных,// спасе́ние и ве́лию ми́лость.

Перевод: Как преяркая звезда просиял Божественными чудесами святой образ Твой, Избавительница, лучами благодати и милосердия Твоего озарив находящихся во тьме скорбей. Потому подай и нам, Всеблагая Дева, избавление от бед, исцеление болезней душевных и телесных, спасение и великую милость.

Избавле́ние Принося́щая всем,/ от се́рдца Тебе́ призыва́ющим,/ принеси́ избавле́ние ско́рое/ и нам, в лю́тых беда́х погиба́ющим// и в Тебе́ Едино́й избавле́ние на́ше на Бо́зе полага́ющим.

Перевод: Приносящая избавление всем, от сердца Тебя призывающим, принеси быстрое избавление и нам, погибающим от тяжелых бед и возлагающим избавление наше на Бога и Тебя, Единственную.

Ко ико́не Твое́й, Пресвята́я Госпоже́,/ бе́дствовавшии с ве́рою прите́кше,/ заступле́нием Твои́м изба́вишася от злых,/ но я́ко Ма́терь Христа́ Бо́га,/ и нас свободи́ от лю́тых обстоя́ний,/ вре́менных и ве́чных, да зове́м Ти:// ра́дуйся, Изба́вительнице на́ша от всех бед.

Перевод: К иконе Твоей, Пресвятая Госпожа, нуждающиеся с верою обратившись, защитой Твоей избавились от бедствий, но как Матерь Христа Бога и нас освободи от жестоких бедствий, временных и вечных, да взываем к Тебе: «Радуйся, Избавительница наша от всех бед».

Молитва Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Избавительница»

О, Ма́ти Бо́жия, по́моще и защи́та на́ша, егда́ попро́сим, бу́ди изба́вительнице на́ша, на Тя бо упова́ем и всегда́ вседу́шно Тя призыва́ем: умилосе́рдися и помози́, пожале́й и изба́ви, приклони́ у́хо Твое́ и на́ши ско́рбныя и сле́зныя моли́твы приими́, и я́коже хо́щеши, успоко́й и обра́дуй нас, лю́бящих твоего́ Безнача́льного Сы́на и Бо́га на́шего. Ами́нь.

Преподобномученику Андрею Критскому

По́стнически преподвиза́вся на горе́,/ у́мная враго́в ополче́ния всеору́жием Креста́ погуби́л еси́, всеблаже́нне./ Па́ки же ко страда́льчеству/ му́жески обле́клся еси́,/ уби́в Копрони́ма мече́м ве́ры;/ и обои́х ра́ди венча́лся еси́ от Бо́га,// преподобному́чениче Андре́е, приснопа́мятне.

Пра́зднует днесь Ца́рствующий град/ пра́здник пресве́тлый светоно́сныя Твоея́ па́мяти,/ вся́кий призыва́я град и страну́;/ ра́дуется бо, я́ко име́я сокро́вище ве́лие,/ многострада́льное твое́ те́ло,// Андре́е му́чениче, Правосла́вия свети́льниче.

Перевод: Празднует сегодня Царствующий город праздник пресветлый светоносной твоей памяти, всякий призывая город и страну, ибо радуется, имея, как великое сокровище, многострадальное тело твое, мученик Андрей, Православия светильник.

Му́жества тезоимени́тому благодаре́ние,/ я́ко благоче́стия тайноглаго́льнику,/ похва́льная воззове́м от любве́ тебе́, Богоблаже́нне,/ но, я́ко име́я дерзнове́ние ко Го́споду,/ от вся́ких лю́тых ны спаси́, да пое́м:// ра́дуйся, о́тче приснопа́мятне.

Перевод: Мужеству одноименного (Андрей от греч. Ἀνδρέας — мужественный) возблагодарим, как объясняющего тайны Богопочитания, восславим и воззовем к тебе с любовью, Богоблаженный, но как имеющий дерзновение ко Господу, от всякого зла нас спаси, да поем: «Радуйся, отче всегда вспоминаемый».

Праведному Лазарю Четверодневному, епископу Китийскому

Я́ко вели́ко сокро́вище и бога́тство некрадо́мо/ к нам прии́де из Ки́пра, Ла́заре,/ Про́мыслом всех Бо́га, повеле́нием царя́ благочести́ва,/ подая́ чту́щим тя исцеле́ния да́ром,/ избавля́я от бед и от вся́каго вре́да,/ ве́рою взыва́ющих ти:// спаси́ всех моли́твами свои́ми, Ла́заре о́тче наш.

Перевод: Как великое сокровище и богатство, которое невозможно украсть, к нам пришел ты с Кипра, Лазарь, Божиим Промыслом и повелением благочестивого царя, подавая почитающим тебя дары исцелений, избавляя от несчастий и от всяческих бедствий, с верой взывающих к тебе: «Спаси всех молитвами своими, Лазарь, отче наш».

Взы́де, я́ко звезда́ пресве́тлая,/ от Ки́пра честны́я мо́щи твоя́, Ла́заре,/ Ца́рствующий град освяща́ющи и христолюби́ваго царя́ веселя́щи/ и лю́ди своя́ обогаща́ющи,/ тобо́ю благода́ть исцеле́ния подаю́щи, ве́рно зову́щим ти:// ра́дуйся, Ла́заре, дру́же Бо́жий.

Перевод: Как преяркая звезда восходит на небе, так появились с Кипра почитаемые мощи твои, Лазарь, освящающие царствующий город [Константинополь], радующие преданного Христу царя и всех верующих обогащающие, подающие через тебя благодать исцеления, с верою призывающим тебя: «Радуйся Лазарь, друг Божий».

Молитва праведному Лазарю Четверодневному, епископу Китийскому

О, зело́ преди́вный и изря́дный дру́же Христо́в святы́й пра́ведный Ла́зарю, Вифа́нии похвало́ и всей вселе́нней превели́кое удивле́ние! Благослове́н дом твой, его́же Госпо́дь наш Иису́с Христо́с во днех пло́ти Своея́ с любо́вию посеща́ше, ви́дя ве́ру и добро́ту души́ твоея́ и боголюби́вых сесте́р твои́х Ма́рфы и Мари́и, зане́ ты возлюби́л еси́ Его́ всем се́рдцем твои́м, все́ю душе́ю твое́ю, все́ю мы́слию твое́ю и Тем до конца́ возлю́блен был еси́. Ди́вны та́йны твоя́, на тебе́ Боже́ственным Дру́гом твои́м и Го́сподом на́шим явле́нныя, я́ко изво́лися Ему́ пре́жде Креста́ Своего́ и Воскресе́ния показа́ти на тебе́ всему́ ми́ру сла́ву Свою́ и сотвори́ти тя предвозве́стника пресве́тлаго Своего́ из ме́ртвых тридне́внаго Воскресе́ния. Сего́ ра́ди Той, я́ко Влады́ка живота́ и сме́рти, попусти́ тебе́ сме́ртным сном усну́ти, и погребе́ну бы́ти, и да́же до а́довых глуби́н сни́ти, иде́же ты узре́л еси́ су́щия от ве́ка уме́ршыя во мно́жестве неисче́тном а́довыми у́зами содержи́мыя, и стра́шные стра́хи ви́дел еси́. И та́мо, егда́ те́ло твое́ возсмерде́нию сме́ртному уже́ предаде́ся, по четыре́х днех ты услы́шал еси́ Боже́ственный глас Дру́га твоего́, на гроб твой прише́дшаго: “Ла́заре, гряди́ вон!” И по гла́су сему́ ты а́бие из гро́ба возста́л еси́ и та́ко Вифа́нию возвесели́л еси́ и Ма́рфины и Мари́ины сле́зы утоли́л еси́, фарисе́и же и кни́жники, в ожесточе́нии серде́ц су́щих устраши́л еси́. Утоли́ же, святы́й дру́же Христо́в, и на́ши сле́зы, грех ра́ди на́ших пролива́емии, оживотвори́ на́ши ду́ши и телеса́, в возсмерде́нии страсте́й и нечисто́т грехо́вных су́щии, воздви́гни нас из гро́ба отчая́ния и лю́таго уны́ния, всех же нас изба́ви от ве́чныя сме́рти, я́коже и тебе́ Госпо́дь наш возста́ви от успе́ния сме́ртнаго. И умоли́ ми́лостиваго Бо́га, да сподо́бит нас прича́стницы бы́ти ве́чныя жи́зни, е́юже и ты по труде́х святи́тельства на о́строве Кри́тстем сам ны́не наслажда́ешися во оби́телех ра́йских, прославля́юще Всесвято́е и́мя Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Преподобному Антонию Леохновскому

Пусты́нный жи́тель и в телеси́ а́нгел, богоно́сец показа́лся еси́, поще́нием и бде́нием о́тче на́ш Анто́ние, небе́сный да́р прия́л еси́: исцеля́еши неду́жныя и души́ притека́ющих с ве́рою к ра́це честны́х моще́й твои́х. Сла́ва Да́вшему тебе́ кре́пость, сла́ва Венча́вшему тя́, сла́ва Де́йствующему тобо́ю все́м исцеле́ния.

Перевод: Пустынным жителем и во плоти Ангелом, Богоносным ты стал, пощением и бдением, отче наш Антоний, небесный дар ты получил: исцеляешь больных и души приходящих с верой к раке почитаемых мощей твоих. Слава Давшему тебе силу, слава Венчавшему тебя, слава Подающему через тебя всем исцеления.

Жития́ треволне́ния, и мяте́ж мирски́й, и стра́стная взыгра́ния в ничто́же вмени́в, пусты́нный граждани́н показа́лся еси́, мно́гих бы́в наста́вник, Анто́ние преподо́бне: мона́хов собра́тель и моле́бник ве́рен, чистоты́ рачи́тель, моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

Перевод: Житейские бури, и суету мирскую, и страстные восстания посчитав ничем, ты стал жителем пустыни и был наставником для многих, Антоний преподобный, монахов собиратель и истинный молитвенник, любитель чистоты, моли Христа Бога о спасении душ наших.

Молитва преподобному Антонию Леохновскому

О, преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние! И́же от ю́ности твоея́ путе́м креста́ ше́ствовати возлюби́л еси́, в моли́твах и труда́х, в поще́ниях и бде́нии, в безмо́лвии и му́дрости словесе́х на вся́кий де́нь же и ча́с неусы́пно подвиза́лся, и ве́рный о́браз вруче́нней тебе́ от Го́спода бра́тии быва́я; те́мже и всего́ себе́ прине́сл ему́ в же́ртву жи́ву, свя́ту и благоуго́дну, толи́ких чуде́с дарова́ния от Него́ сподо́бися еси́, я́ко и стихи́ям повелева́ти, боле́зни теле́сныя и душе́вныя отгоня́ти, о Це́ркви и Оте́честве на́шем во благо́е прозира́ти и промышля́ти; по кончи́не же твое́й, егда́ возлю́бленное тобо́ю и благоустро́енное ме́сто сие́ злоде́йствием враго́в безбо́жных разоре́нию и запусте́нию пре́дано бы́сть, хра́м и оби́тель огне́м сожжены, бра́тия же мече́м посечены бы́ша, ты́ ве́лие дерзнове́ние к Царю́ Небе́сному име́я, па́ки хода́тайством твои́м возсозда́тися хра́му сему́, еще́ же и моще́м твои́м святы́м, я́ко сокро́вищу многоце́нному, в не́м положи́тися сотвори́л еси́; те́мже мы́ с ве́рою (стека́ющеся в хра́м се́й и свяще́нную ра́ку твою́ любе́зно целу́юще) мо́лим тя́, изве́стный хода́таю на́ш, не преста́й моля́ся ко Го́споду Бо́гу на́шему о соверша́ющих па́мять твою́, да погаси́т О́н росо́ю благода́ти Своея́ пла́мень страсте́й на́ших, да укрепи́т и препоя́шет ны́ си́лою Свое́ю свы́ше на ви́димые и неви́димые враги́ на́ша, избавля́я и исцеля́я от вся́ких неду́гов душе́вных и теле́сных и от все́х зо́л сохраня́я; па́че же да укрепи́т и да возвы́сит благослове́нную страну́ на́шу, ве́рою и благоче́стием утвержда́я, и́стиною и пра́вдою устроя́я, изоби́лием бла́г и сла́вою венча́я, ми́ром и благосостоянием огражда́я ю́; и та́ко вси́, ми́рно и безмяте́жно пребыва́я во вся́ком благоче́стии и чистоте́, вку́пе просла́вим пресвято́е и́мя Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха и твое́ ми́лостивное о на́с хода́тайство, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Лазареву воскрешению

Молитва Лазареву воскрешению

Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же, Спаси́телю на́ш, Неисчерпа́емая бе́здно ми́лости, щедро́т и любве́, сме́рти и греха́ не сотвори́вый, и еще́ в раи́ определи́вый прароди́телем на́шим ве́чныя и святы́я и блаже́нныя жи́зни прича́стницы бы́ти! Егда́ же по де́йству диа́волю, человекоуби́йцы искони́, еди́ном челове́ком гре́х в ми́р вни́де и грехо́м сме́рть, тогда́ по неизрече́нному человеколю́бию Твоему́ Ты́ определи́л еси́ Кресто́м и Воскресе́нием Свои́м свободи́ти согреши́вшия лю́ди Твои́ от про́пасти а́довы и сме́рти ве́чныя. И егда́ прии́де исполне́ние време́н, Ты́ снисше́л еси́ во дне́х пло́ти Своея́, я́ко Па́стырь До́брый, на взыска́ние заблу́дших ове́ц Твои́х, и пре́жде Креста́ Своего́ и во́льныя стра́сти в Вифа́нию прише́д, Ты́ еди́ным сло́вом Ла́заря, дру́га Твоего́, уме́рша и погребе́нна, воззва́в от а́да, из ме́ртвых воскреси́л еси́. И та́ко ве́лиим си́м и стра́шным чу́дом пре́жде живоно́сныя сме́рти Твоея́ сме́ртную держа́ву потря́сл еси́, предвозвеща́я четверодне́внаго возста́нием ско́рое Твое́, Живода́вче Христе́, тридне́вное из ме́ртвых Воскресе́ние, на́с все́х уве́рил еси́, я́ко хо́щеши темнообра́зное а́дское ца́рство кре́постию Свое́ю сокруши́ти и о́бщее Воскресе́ние все́х яви́ти, показу́я Ла́заря, я́ко пакибытия́ на́шего преднача́тие спаси́тельное. Сего́ ра́ди и мы́ недосто́йнии с Ма́рфою и Мари́ею ны́не да лику́ем све́тло и с Вифа́нией да торжеству́ем, безме́рное Твое́ снисхожде́ние ны́не пра́зднующе и прослезе́нием Твои́м над Ла́зарем бу́дущее утоле́ние сле́з и сме́рти умерщвле́ние ра́достно предначина́юще. Сподо́би же и все́м на́м душа́ми чи́стыми и нескве́рными умы́, кро́тким же се́рдцем и смире́нным нра́вом, с Вифа́ниею Тебе́, кро́ткаго Влады́ку, прия́ти, и лука́ваго горды́ню сокруши́ти, и отве́рсти вхо́ды серде́ц на́ших, да с ве́рою, я́коже Мари́я, пома́жем ми́ром любве́ пречи́стии но́зи Твои́, и со всеусе́рдием мно́гим, я́ко же Ма́рфа, послу́жим Тебе́, вкуша́юще Пречи́стое Те́ло и Са́мую Честну́ю Кро́вь Твою́ на та́инственной Ве́чери Твое́й, на не́йже обля́зи с на́ми и источи́ на́м многоце́нное моли́твы ми́ро, и сле́зы покая́ния, и благоуха́ние целому́дрия и чистоты́, да та́ко благоукраше́ннии и просвеще́ннии, услы́шим глаше́ние Твое́: “Се́ стою́ при две́рех и толку́”, и по гла́су Твоему́ да отве́рзем две́ри се́рдца и оби́тель сотвори́м Тебе́, вы́ну служа́ще Тебе́ и прославля́юще Тя́ со Безнача́льным Твои́м Отце́м и Пресвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Мысли свт. Феофана Затворника

азбука веры календарь тропарь дня. Смотреть фото азбука веры календарь тропарь дня. Смотреть картинку азбука веры календарь тропарь дня. Картинка про азбука веры календарь тропарь дня. Фото азбука веры календарь тропарь дня

Притча дня

У дороги стоял нищий и просил подаяния. Всадник, проезжавший мимо, ударил нищего по лицу плетью. Тот, глядя вслед удаляющемуся всаднику, сказал:
— Будь счастлив.

Крестьянин, видевший происшедшее, услышав эти слова, спросил:
— Неужто ты такой смиренный?

— Нет, — ответил нищий, — просто, если бы всадник был счастлив, он бы не стал бить меня по лицу.

Проповедь дня

Книги, статьи, стихи, кроссворды, тесты

азбука веры календарь тропарь дня. Смотреть фото азбука веры календарь тропарь дня. Смотреть картинку азбука веры календарь тропарь дня. Картинка про азбука веры календарь тропарь дня. Фото азбука веры календарь тропарь дня

Основы православия

Тема 303. Божественное Откровение – это не «только Библия».

Основной принцип протестантизма выражен фразой sola Scriptura, что по-русски значит «только Писание». Библия провозглашается единственным и исключительным источником веры и жизни христианской общины, Священное Предание отвергается.

Почему этот принцип ошибочен?

Во-первых, Церковь создала Библию, а не Библия – Церковь. Как мы ясно видим из самой Библии, Церковь уже существует, когда пишутся книги, которым предстоит войти в Новый Завет. Святые Марк и Матфей, Лука и Иоанн, Иаков и Павел пишут уже будучи членами Церкви и обращаясь к членам Церкви. Христос, как говорит само Писание, не написал Книгу – Он создал Церковь: Я создам Церковь Мою, и врата ада не одолеют её (Матф.16:18) Тексты Нового Завета возникают в Церкви, принимаются Церковью, Церковью опознаются как Священное Писание и Церковью передаются из поколения в поколение.

Во-вторых, принцип «только Писание» неосуществим на практике. Нередко протестанты критикуют те или иные особенности православного богослужения, говоря: «Где это в Библии?». Но ведь эти же слова можно обратить и к самими протестантам – где в Библии написано: «И создайте группу прославления с гитарами и электроорганом, и арендуйте зал для собраний; и повесьте поперек его транспарант с цитатой». Писание не является сборником детальных инструкций относительно всех сторон церковной жизни, поэтому в реальности любая группа верующих исходит не только из Писания.

В-третьих, любая группа верующих неизбежно формирует свое предание. Как мы видим, различные протестантские общины могут сильно расходиться в вероучении, обращаясь к одной и той же Библии. Значит, в реальности это вероучение формируется не только Библией, но и преданием той или иной общины – толкованиями авторитетных в данной группе богословов, сложившимися в ней обычаями и традициями. Иногда эти частные предания захватывают часть церковного Предания, но неизбежно в сильно обедненном и урезанном виде.

Православное Предание восходит ко Христу и Его апостолам, а предания тех или иных протестантских групп – к их основателям, которые апостолами явно не были.

Практические советы

Как стать членами Церкви тем, кто был крещён в католицизме, протестантизме и других сообществах?

Для принятия обращающихся к Церкви существуют три чина: крещение, миропомазание и покаяние.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *