Half life model viewer

Half life model viewer

Half life model viewer

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

1. Установите программу в любое место на жестком диске;
2. После установки, запустите программу с помощью ярлыка на рабочем столе Half-Life Model Viewer.

Работа с программой:

7. Потом опять откройте Half-Life Model Viewer и в нижнем меню, во вкладке Textures нажмите кнопку Import Texture и откройте файл, который получился в предыдущем пункте.

8. Готово, Ваша модель игрока изменилась так, как Вы ее отредактировали в PhotoShop’e.

Вот такие не хитрые манипуляции необходимо провернуть, чтобы создать свою модель в Counter-Strike.

Скачать программу Half-Life Model Viewer:

Источник

Model Viewer

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Contents

The original Half-Life Model Viewer

Up until 1999, HLMV was developed by chUmbaLum sOft for previewing Goldsrc models, the latest version at that time was 1.25 but only 1.24 was released as a binary.

Jed’s Half-Life Model Viewer

The primary motivation for the branch was to add support for 1-bit transparent textures when previewing models. During development of JHLMV features such as wire-frame overlays, viewing and exporting of UV maps, view-model weapon origin view, previewing animation events and loading files from GCF archives were added. Supports was added for models created for the PS2 version of Goldsrc. Private/experimental versions of JHLMV also include support for models for the Dreamcast version of Goldsrc and ragdoll physics.

JHLMV is still supported although development is on-hold pending completion of other projects.

HLMV for the Source engine

Valve ship their own version of HLMV with the Source SDK specifically for viewing models created for the Source engine. It appears to be based on the original HLMV 1.22 codebase but re-worked to use Source’s own 3D viewport and material system.

It’s unclear under what license it is used/distributed but Source HLMV still provides a credit and link to chUmbaLum sOft in its About menu. Several features of the Source HLMV have been copied from JHLMV.

Each iteration of the Source engine has a slightly updated version of the model viewer giving access to newer or enhanced features of the respective engine.

For the Source HLMV settings such as rendering options and background color is saved in the Windows registry and stored on a per model basis, unfortunately there doesn’t appear to be a way to set the standard options.

Источник

Jed’s Half-Life Model Viewer

The defacto tool for previewing Half-Life models is Mete Ciragan’s Half-Life Model Viewer. However, the current version doesnt support the new texture features of the Half-Life engine. To get around this, I’ve modified the source of the v1.25 of the Half-Life Model viewer and added support for these features as best I can plus added some new ones.

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

The program is a complete hack as I’m no C++ expert and it was the first C++ program I ever attempted, but here’s the list of current enhancements to the default 1.25 viewer:

Download

Known bugs

Mini FAQ

Q) I’ve moved my model and now I can’t find it. How do I centre it?
A) Use the “Center View” option under the “Options” menu.

Q) Why do my textures look blurry?

A) HLMV has to scale all textures up to be a power-of-2. This is a requirement of most graphic card hardware. Because of the scaling, some blurring may occur. Textures that are originally power-of-2 will blur less. Also running HLMV in a 16-bit colour mode will cause the colours to appear less than optimal.

Q) How do I use the decompiler/compiler option?
A) First grab a copy of STUDIOMDL and MDLDEC relevant for your mod/game. A good place to look is at: http://collective.valve-erc.com/. Next, use “Configure Tools” to tell HLMV where these are. Then its as simple as choosing Decompile or Compile and pointing it to you MDL or QC file.

Q) I’ve decompiled my model and re-compiled it but some of my textures are no longer chrome and additive.
A) MDLDEC and STUDIOMDL dont seem to be able to handle textures with multiple rendermode flags sometimes. If this happens, re-set your texture flags within HLMV and save your model from the “File Menu”.

Q) How do I play back event sounds?
A) Use the “Set Sound Folder” option on the “Options” menu to set the root folder of where your sounds are stored. For example, if your event triggers a sound called “\common\ding.wav” and you set your sound folder as “C:\My Sounds”, HLMV will look for and play “C:\My Sounds\common\ding.wav”.

Q) How do I use Save and Recall View?

A) Move the model viewport into a position you like and choose “Save View”. You can them move the model around or load another model and using “Recall View” will snap the camera back to the position you saved. This can also be done in fullscreen mode with C & R.

Q) How do I open/convert a PS2 Half-Life model?
A) When you open a file, click on the “Files of type:” option and select the PS2 model type. When the model is loaded you can then use “Save Model As” and the model will then be saved in PC Half-Life format.

Q) Can I preview a file without extracting it?
A) Yes, double click the file. If its a sound it will play, if its a model HLMV will load it. Any other file will launch the currently associated windows application for that file type (if one exists).

Changelog

BETA versions

License / Disclaimer

You are allowed to distribute software on this page freely as long as it is not for profit and this documentation is intact and unmodified. If you do decide to distribute it, please let me know as I’d like to know who’s using it.

This software is experimental. I, the author, assume no responsibility whatsoever for its use by other parties, and makes no guarantees, expressed or implied, about its quality, reliability, or any other characteristic.

Источник

Introduction to the Half-Life Model Viewer (Source)

In this Tutorial I will explain to the best of my knowledge how the Half-Life Model Viewer can be used to view and inspect Models, I take an indepth look at all the features this toolset provides. Feel free to download the accompanying PDF that goes into further detail on HLMV.

Windows, Source SDK, Half-Life Model Viewer, Photoshop, GCFScape, VTF Edit

Learn more about the Half-Life Model Viewer for the Source Engine

Table of Contents

This is an introduction to the Half-life model Viewer (HLMV herein) for the Source Engine. This program is a crucial part of the Source SDK and can be quite useful for tinkering, debugging model errors, hit-boxes, texture alignment and general viewing.

To launch HLMV navigate to your Steam installation and locate the game or game series you wish to use the model viewer for. It may look like the following:

It is important though that you run hlmv.bat rather than the executable as it sets an environment variable for VPROJECT based on your current location so that HLMV can find gameinfo.txt. See the troubleshooting section below when debugging why HLMV may fail to launch.

This is what you get when you launch HLMV. It can be quite daunting to newcomers but it’s a simple program for the most part and more than likely you won’t need to employ its full tool set.

Note: The viewer says in its title bar that it is version v1.22 but it is in fact version 2 which can be found in Help > About

Note: The model viewer changes frequently and you may see some settings that I explain or touch on in this document that does not resemble what you have in your HLMV. The viewer tends to have features in one version that don’t exist in another. I will highlight where these differences occur.

Controls

Mouse

Drag in the center of the viewport. This will orbit the object.
Drag in the edge of the viewport. This will roll the camera.
+ Ctrl: Drag and this will orbit the light source.
Drag and this will dolly the Camera Forwards and Backwards.
+ Shift: Drag and this will Pan the camera Up/Down/Left/Right.

Keyboard Shortcuts

Note: These may not be available in all versions.

F5: Refresh the currently loaded model.
F9: Static Cloth
R: Reload Cloth
C: Simulate Cloth
Ctrl + A: Toogle Attachments
Ctrl + O: Toggle Bones
Ctrl + N: Toggle Normals
Ctrl + T: Toggle Tangents
Ctrl + W: Toggle Wireframe on shaded
Ctrl + G: Toogle Ground
Ctrl + M: Toggle Movement
Ctrl + B: Toggle Background
Ctrl + H: Toggle Hitboxes
Ctrl + S: Toggle Shadow
Ctrl + D: Toggle Displacement

Options

This is what the Sequence tab looks like. The sections are color coded to aid in their description

Источник

Half-Life Model Viewer

Описание

Вы можете посмотреть на любые модели и текстуры, запустив их на своем компьютере. Стоит отметить, что их нужно скачать отдельно. Но некоторые модели можно достать из корневых файлов какой-то игры. В Half-Life Model Viewer вы сможете посмотреть на все модели с любых ракурсов, что позволит заметить все недостатки.

Стоит отметить, что Half-Life Model Viewer может работать только с самыми старыми моделями движка source, которые имеют расширение MDL и DOL. Новые файлы попросту не смогут запуститься.

Использование

Для начала потребуется скачать и запустить Half-Life Model Viewer. После этого пользователь должен самостоятельно указать путь к конкретной модели, которую нужно просмотреть. Найдите модель и укажите к ней путь вручную. Она уже должна быть установлена на вашем устройстве, перед началом работы с Half-Life Model Viewer.

Когда модель будет запущена, с ней можно будет работать. В первую очередь, дается возможность просматривать рендеринг, проверить хитбоксы и скелет и многое другое. Некоторые функции работают исключительно с моделями персонажей, а некоторые будут доступны только для различных текстур. При желании, можно извлечь модель из BMP файла.

Когда программа будет запущена впервые, она откроется в оконном режиме. Но юзер может легко открыть полноэкранный формат, изменяя разрешение картинки. Максимально допускается расширение 1600 x 1200.

Источник

danakt/web-hlmv

Use Git or checkout with SVN using the web URL.

Work fast with our official CLI. Learn more.

Launching GitHub Desktop

If nothing happens, download GitHub Desktop and try again.

Launching GitHub Desktop

If nothing happens, download GitHub Desktop and try again.

Launching Xcode

If nothing happens, download Xcode and try again.

Launching Visual Studio Code

Your codespace will open once ready.

There was a problem preparing your codespace, please try again.

Latest commit

Git stats

Files

Failed to load latest commit information.

README.md

Web Half-Life Model Viewer Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

This repo contains the source code powering danakt.com/web-hlmv. The tool was made as a simple multiplatform alternative to Half-Life Model Viewer.

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Create an issue to offer new features.

MIT © 2019
This product was made using technologies licensed from id Software and Valve Corporation.

About

WebGL implementation of the Half-Life Model Viewer

Источник

Half life model viewer

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Автор программы: Jed
Разработчик: wunderboy.org
Локализация [##### #### # 97,7] на русский, автор перевода: IGLA_VIP
Системные требования: Win XP, Win Vista, Win 7, Win 8, Win 8.1

Дополнительно присутсвует в папке программы компилятор (декомпилятор) моделей.
Возможности компилятора, версия studiopmdl.exe, с исправленными ошибками, но при этом не тянущая за собой всякие launch.dll от ксаша.
Проще говоря это оригинальный studiomdl.exe (из HL SDK) в котором исправлены критичные ошибки.

Проблема : Выбивает с DLL ошибкой не хватки файла
Решение : Для те у кого в случае запуска этой программы или другой, если будет выбивать с ошибкой не хватки файла MSVCR71.dll или MSVCP71.dll и тому подобное, решается следующем образом ставим программу DLLFixer открываем, переходим во вкладку Установить DLL-файлы вписываем в строку названия файла MSVCR71.dll жмем Enter ниже строки находит это библиотеку нажимаем ее, скачивает программа ее и устанавливает в вашу систему, пробуем запускать HLMV или другую программу которая выбивала с этой ошибкой.

Источник

Half life model viewer

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Запускаем программу jed’s Half life viewer видим вот такое окно:
Теперь нажимает на кнопку File и выбираем пункт Load Model. и в менюшке заходим туда где установлена игра (На базе GoldSrc; hl, cs1.6, cs:cz)
Пример Cs 1.6: . SteamLibrary\steamapps\common\Half-Life\cstrike\models
И выбираем нужную модель по названию (Название оружия).mdl Для примера возьму
v_ak47.mdl

У вас на экране появилась сама модель и теперь вы можете вертеть ее как хотите по всем плоскостям.
Описание кнопок снизу:
Model Display: Тут вы можете посмотреть из чего вообще состоит моделька (Хитбоксы,Полигоны,Эскиз,Кости и.т.п)
Body Parts: Тут вы можете посмотреть «Дополнительные скины и их разновидности»
Textures: Тут находятся сами текстуры (скин)
Sequence: Тут вы можете посмотреть анимацию моделей от 3 лица во всех плоскостях
Weapon Origin: Тут вы можете посмотреть анимацию моделей от 1 лица
Full Screen: Тут вы можете посмотреть в полном экране модель

Заходим во вкладку textures
Выбираем нужную нам текстуру
И нажимаем export texture
И сохраняем куда вам угодно под любым названием в формате .bmp
На этом работа в этой программе пока что закончена.

Маленькая подсказка: Что-бы было проще найти нам нужную текстуру во вкладке textures есть кнопочки (Chrom,Addive Transparent) Если их потыкать то текстурка на самой модельки выделиться другим цветом (Лучше нажимать 1 галочку)

Запускаем саму программу и открываем файлик с вашей текстурой как обычную фотку.
Примерно так выглядит ваш (в данном случае стандартный) Калаш v_ak47.mdl
(Можно делать отдельные части. Кому как удобно)

Или будут проблемы с цветами!

Все теперь вы можете рисовать Пиписьки или все что захотите на текстуре.
Все зависит только от вашей фантазии 😀

Теперь сохраняем текстуру(ы) через «сохранить как» в формате .bmp не меняя так же настройки подтверждаем все.

Больше нам не понадобиться Adobe Photoshop можно его закрыть.
Так же можно работать в любом другом графическом редакторе который умеет менять режим изображения и сохранять в 8bit

И снова открываем Jed’s Half-Life Model Viewer
Заходим во вкладку textures выбираем текстуру ту которую хотим заменить.
Нажимаем import texture и выбираем саму текстуру.

И когда вся «Мозаика» будет собрана вы получите свой заветный супер пупер гупер скин!
Пример:

Если теперь выйти из программы ваши труды пропадут напрасно, поэтому.

Теперь заходим в свой любимый (а может и нет) Counter Strike и убиваем всех кого видим своим творением! 😀

Поздравляю вы закончили мой маленький курс по «Замене скина на модели»!!
Был очень рад вам всем помочь! 😀

Если остались какие-то вопросы или проблемы вы можете написать мне в стим: http://steamcommunity.com/id/bezzergame/

В ближайшее время сделаю переведенную версию на английский язык!
In the near future will make a translated version into English!

При создании использовался удобный скриншотер Joxi (Мне не заплатили!!)

Разрешаю использование данного материала на сторонних сайтах и форумах с Обязательным указанием Автора и с ссылками на мой стим!!

Спасибо вам что дошли до сюда))

update: 26.10.2019 исправлены мелкие косяки в тексте

Источник

Introduction to Jed’s Half-Life Model Viewer

In this Tutorial I will explain to the best of my knowledge how Jed’s Half-Life Model Viewer can be used to view, decompile and recompile Models, I take an indepth look at all the features this toolset provides. Feel free to download the accompanying PDF that goes into further detail on JHLMV.

Windows, Jed’s Half-Life Model Viewer

Learn more about Jed’s Half-Life Model Viewer for the GoldSrc Engine

Table of Contents

JHLMV is regarded as the defacto model viewer for the GoldSrc Engine. It is a branch off from the original HLMV which was developed by chUmbaLum sOft and ceased development in 1999. JHLMV ( current version 1.3.6 ) was developed by Neil “Jed” Jedrzejewski. JHLMV was developed to provide support for 1-bit transparent textures while previewing models.

You can download JHLMV here. The original HLMV for GoldSrc can be found here.

Mirrors for the above can be found here.

A New Tool was developed circa 2016 by the guys over at Sven Co-op called “HL Tools: HLMV”. It is an updated HLMV for use on modern systems. Download and read more about it here.

Controls

Mouse

Drag in the center of the viewport. This will orbit the object.
+ Ctrl: Drag and this will orbit the light source.
Drag and this will dolly the Camera Forwards and Backwards.
+ Shift: Drag and this will Pan the camera Up/Down/Left/Right.

Keyboard Shortcuts

G : Toggle ground
M : Toggle mirror on ground
B : Toggle background
S : Toggle stencil buffer
H : Toggle hitboxes
C : Save camera position
R : Recall camera position
+ : Increase animation speed
: Decrease animation speed
1 : Wireframe mode
2 : Flatshaded mode
3 : Smoothshaded mode
4 : Textured mode
5 : Less opaque
6 : More opaque
ESC : Quit fullscreen

Options

Tools

The information to the right of this tab provides an insight to the number of features the model has.

Set a resolution and view the model in Full Screen mode.
Keyboard Shortcuts now work.

References

Authors Note

I hope you find this document useful when taking on Version Control for your own projects 🙂

The Support Thread for this tutorial can be found here.

If you find any issues or if you know of anything this tutorial should include please feel free to send an E-Mail onto me concerning it.

Kind Regards
Cathal McNally

Copyright © 2020 www.sourcemodding.com
All trademarks are property of their respective owners in the US and other countries.

Disclaimer!

Sourcemodding is in no way affiliated with the Valve Corporation. This is a non-profit community driven website using content from Valve and the Community.

All files are provided as is and are simply mirrors of files that can easily be found elsewhere online.

If you dispute anything on the website or want something removed please get in touch.

Источник

Half life model viewer

Here’s the beta version of my HLMV 2.0 project: Download.

Github repository can be found here.

See here for the current changelog. More information about other things can be found on the wiki.

I’ve tested this on Windows 8.1 and in a Windows XP virtual machine and everything works fine. if you experience any issues, you can report them either on the Github issue tracker or here.

For those who’ve been snooping around in the repository, the Angelscript Documentation Generator is up there as well, as well as an early stage Sprite Viewer. I’m designing the entire toolchain to be as reusable as possible, so expect to see many changes made to its code. Note that existing code taken from the SDK is being rewritten as needed. Don’t expect it to be compatible with C or pre-C++11 code.

If i’ve missed any licensing requirements, let me know and i’ll correct it.

Most of the viewer is the same as Jed’s, but some things have changed.

First of all, it supports SteamPipe. Unlike Jed’s you have to specify not the sound directory, rather the game configuration like in Hammer. This enables it to find files in SteamPipe directories.

The mirror effect now uses the stencil buffer, which limits the mirrored model to the ground quad. It also uses a clipping plane to prevent the mirrored model from sticking out above the ground.

The ground quad size can also be changed now, up to 2048 units from the world origin.

The Weapon Origin panel has been merged with the Sequences panel; switching between free view and weapon origin view is done through a radio button group.

You can also mirror the model in any axis. Mirroring in the Y axis allows you to view CS models as right handed. Note that this is purely visual, it does not mirror the actual model (though support for that can be added).

Partial support for multiple models exists, but no UI option is present to use it. This would allow multiple models to be placed in the world. Eventually this will be used for a BSP viewer.

You can check the current changelog for more information.

Источник

malortie/assimp-hl1-mdl-viewer

Use Git or checkout with SVN using the web URL.

Work fast with our official CLI. Learn more.

Launching GitHub Desktop

If nothing happens, download GitHub Desktop and try again.

Launching GitHub Desktop

If nothing happens, download GitHub Desktop and try again.

Launching Xcode

If nothing happens, download Xcode and try again.

Launching Visual Studio Code

Your codespace will open once ready.

There was a problem preparing your codespace, please try again.

Latest commit

Git stats

Files

Failed to load latest commit information.

README.md

Assimp Half-Life 1 model viewer

Thanks to the following projects for the use of their libraries/frameworks.

This project uses the following dependencies:

Building using CMake

The following options can be added to CMake.

NameDescriptionTypeDefault value
HLMDLVIEWER_GAME_EXECUTABLE_DIRSpecifies the game’s executable directory. This is the directory that contains the game executable. This is used to locate custom resources such as sounds.StringEmpty
HLMDLVIEWER_USE_NANOGUIBy default, the project uses NanoGUI for the user interface. You may choose to disable this option, but you will need to implement your own user interface.BooleanON

Custom user interface

Using the default user interface built on NanoGUI is recommended. However, if you wish to implement your own user interface for viewing HL1 models, you may implement the interface HL1MDLViewerView.

Источник

Half life model viewer

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Extract Advisor.jpg from Source Models.gcf (it’s under hl2/models) and
place it in «Half-Life 2 Episode Two/ep2/models».

Тупо неимоверно, но эта тупость всё вылечила. Так же, добавьте dxsupport.cfg из (в моём случае CS:S) «Counter-Strike Source\bin» в «sourcesdk\bin\ep1\bin». У меня исчезли след. ошибки:

1. steamapidx9.dll
2. d3d9.dll
3. Error Loading Model

Исчезла нужда в «надстройках»:

Если *.mdl файл привязан к HLMV, то без проблем открывается двойным кликом.

Поправил T[]RK 03-10-2009 в 10:02

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

T[]RK
(Airsoft Collector\Gunsmith)
Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer
Зарегистрирован: Aug 2004
Проживает: W\/\/W
Написал: 7483 сообщений

Оценка: Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer145 чел.

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

The «Earth» without «art» is just «eh»

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

FishMan
(Real Project Leader)
Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer
Зарегистрирован: Jul 2003
Проживает: /
Написал: 9467 сообщений

Оценка: Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer143 чел.

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Часто хакаю модельки для CS:S (одна из них как раз на скрине) и нужен HLMV (например проверить текстуры или посмотреть расположение muzzleflash), но с HLMV у меня постоянные проблемы. Вот теперь их нет.

Источник

Half-Life Model Viewer для CS 1.6

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer Half-Life Model Viewer

Half-Life Model Viewer — это специальная программа, которая создана специально для геймеров, а также тех, кто занимается созданием самых различных модификаций для игр. По-сути, она дает возможность только просматривать текстуры и модели, которые были созданы на популярном движке source. На этом движке было создано множество популярных игр, таких как Half-Life Model Viewer и даже CS 1.6.

Вы можете посмотреть на любые модели и текстуры, запустив их на своем компьютере. Стоит отметить, что их нужно скачать отдельно. Но некоторые модели можно достать из корневых файлов какой-то игры. В Half-Life Model Viewer вы сможете посмотреть на все модели с любых ракурсов, что позволит заметить все недостатки.

Стоит отметить, что Half-Life Model Viewer может работать только с самыми старыми моделями движка source, которые имеют расширение MDL и DOL. Новые файлы попросту не смогут запуститься.

Использование:

Для начала потребуется скачать и запустить Half-Life Model Viewer. После этого пользователь должен самостоятельно указать путь к конкретной модели, которую нужно просмотреть. Найдите модель и укажите к ней путь вручную. Она уже должна быть установлена на вашем устройстве, перед началом работы с Half-Life Model Viewer.

Когда модель будет запущена, с ней можно будет работать. В первую очередь, дается возможность просматривать рендеринг, проверить хитбоксы и скелет и многое другое. Некоторые функции работают исключительно с моделями персонажей, а некоторые будут доступны только для различных текстур. При желании, можно извлечь модель из BMP файла.

Когда программа будет запущена впервые, она откроется в оконном режиме. Но юзер может легко открыть полноэкранный формат, изменяя разрешение картинки. Максимально допускается расширение 1600 x 1200.

Нововведения:

Утилита Half-Life Model Viewer получает новые обновления, которые обновляют функционал. Теперь программа может воспроизводить не только видео, но ещё и звук. Он будет работать во время воспроизведения покадровой анимации. Ещё можно посмотреть на линии сглаживания. Также есть возможность построить UV карты.

Источник

Object Viewer

Contents

About

Release schedule

As I stated before this is a feature incomplete release meaning that some features targeted towards the final release have yet to be implemented and the software, though stable and capable, is not ready for the general users yet, just those who want to get a head start in the game. I will be releasing updated builds weekly up until the time of the final release (hopefully within the next two months).

System requirements

Minimum requirements

Recommended

Setup

Crafty doesn’t yet know how to save it’s settings so you will have to set Crafty up each time you use it. Fortunately, it is pretty simple. To set Crafty up:

If you are opening a Half-Life 2 level you need the source materials.gcf and source models.gcf packages. If you are opening a Counter-Strike: Source level you need the counter-strike source shared.gcf, source materials.gcf and source models.gcf packages (in that order). If you are opening a Day of Defeat: Source level you need the day of defeat source.gcf, source materials.gcf and source models.gcf packages (in that order). If you are opening a custom map with custom local resources, you will also need to mount the required folders (hl2 or cstrike or dod or even just materials and models, it doesn’t really matter where you mount from). Because Crafty needs to scan your mount points, I recommend against mounting your entire C drive.

Features

Feel free to suggest any features you would like to see in Crafty. I can’t guarantee that I’ll add all suggested features but I will certainly consider them. The following items are on my todo list before the final release:

If you experience any bugs using Crafty (specifically crashes) please let me know (at 30,000+ lines of code there are bound to be a few). If you think your bug may simply be a feature I have yet to implement, please hold off until the final release. When posting bugs it helps if you can:

Источник

Half life model viewer

Web Half-Life Model Viewer

Finished a more or less stable version of the tool for viewing models in browser. You can try to use by link above. There you can also click on the «start demo file viewing» link. The obvious bugs at the moment: incorrectly displayed models of weapons and, possibly, some player models. This happens because I can’t port the last function of model building: https://github.com/danakt/web-hlmv/b. former.ts#L119. If you want to do this, welcome to the contributors Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

I will be glad to comments and suggestions

T[]RK
(Airsoft Collector\Gunsmith)
Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer
Зарегистрирован: Aug 2004
Проживает: W\/\/W
Написал: 7483 сообщений

Оценка: Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer145 чел.

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

There’s some bugs but it’s a cool tool anyways, good job.
You could add one checkbox so user can switch through «3rd view» and «fps view».

Источник

Half life model viewer

Half-Life Model Viewer — программа для просмотра Half-Life моделей (MDL) и их анимаций. Также программа умеет экспортировать и обратно импортировать шкурки (скины, текстуры) моделей.

Так выглядит главное окно программы:

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

На вкладке «Render» можно выбрать стиль отображения модели (только ребра, плоскости, сглаженный вид и затекстурированный). Также можно выбрать цвет фона, включить отображение хитбоксов или изменить масштаб отображения модели.

На вкладке «Sequence» можно просмотреть различные анимации у модели (если есть), проиграть анимацию покадрово или остановить.

На вкладке «Texture» можно экспортнуть (импортнуть) текстуры из модели. Например, можно раскрасить представленный на рисунке выше вертолет в другие цвета и затем сохранить результат в MDL-файл.

Управление довольно простое, но не всегда удобное — все зависит от исполнения модели.

Левая кнопка (зажата) — вращение модели
Правая кнопка (зажата) — приближение/удаление
Левая кнопка с Shift — перемещение по окну просмотра (слева-направо, сверху-вниз)

Источник

Jed’s Model Viewer и его траблы

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Поздновато я сюда зашёл, но не могу не пройти мимо:
бесполезно сейчас модифицировать халфу на ее оригинальном движке(GoldSrc)
Это почему же? Графона нет? 🙂 Между прочим, фанаты Doom и Quake (первых, классических) до сих пор делают под эти игры моды и карты, что уж говорить о Халфе с её более мощным движком? Хотя стоит заметить, что эти игры — опенсорс, и для них существует большое кол-во т. н. портов, которые значительно расширяют их возможности. Прискорбно, что Гейб зажал исходники Халфы.
Конечно, пытаться делать на GoldSource «современную» игру, реализовывать какую-либо абстрактную идею, для которой выбор конкретного движка не играет роли — бессмысленно и только усложнит задачу.
Но движок ХЛ сейчас выбирают только по той простой причине, что это движок ХЛ, движок любимой игры. Для настоящего фаната возраст движка роли не играет. Тем более, что ХЛ — всё-таки не Doom, она до сих пор поддерживается и обновляется Valve’ами (в то время, как id сбросила эту задачу целиком на плечи коммьюнити).
И тем не менее, нельзя не признать, что даже на этом старом движке, можно сделать многое и достигнутый результат может быть впечатляющим (Cry of Fear, который стал «модом года» и даже смог пробиться в Steam, тому примером).

Ладно, хватит оффтопа. Что касается темы, то раз уж зашёл в пост, то я могу посоветовать разве что написать батник, который автоматом убьёт программу — достаточно будет его даблкликнуть после её закрытия.
Текст батника должен быть примерно таким:

@echo off
taskkill /im hlmv.exe

Не исключено, что можно автоматизировать убийство программы сразу после закрытия, но я, к сожалению, не знаю как (мб AutoIt тут бы помог, но я с этим инструментом не работал).

Источник

The programs i use to edit the textures is: Photofiltre and Gimp

I am using linux
Help please

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

open your texture in Photoshop or GIMP and make the image indexed 255 colors probably you texture is in RBG colors

It was in RGB coloros and then i made the image indexed to 255 colors but still does the same error

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

open your texture in Photoshop or GIMP and make the image indexed 255 colors probably you texture is in RBG colors

It was in RGB coloros and then i made the image indexed to 255 colors but still does the same error

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

program is does not accept the high bit formats use 8 bit

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

program is does not accept the high bit formats use 8 bit

i don’t know the making 8 bit bmp i guess you can make on photoshop. So i can’t help you much.

The bad thing is i dont think there is photoshop for linux when i try with wine it says that i need windows 7 but i used photofiltre and i change the image mode to 8 colors at optimized palette but still does the same error

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

program is does not accept the high bit formats use 8 bit

i don’t know the making 8 bit bmp i guess you can make on photoshop. So i can’t help you much.

Thank you it worked with photofiltre i had to change to 8 colors and web 216 color

Источник

Описания программ для HL и CS. Half-Life Model Viewer 1.25

1.25

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer
Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewerПрограммыHalf life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewerДизайн
Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewerУчебникHalf life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewerСекреты
Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewerЭнтитиHalf life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewerСсылки
Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewerСтатьиHalf life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewerО проекте
Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Программы
Создание и просмотр моделей

Half-Life Model Viewer

Название: Half-Life Model Viewer
Рассмотренная версия: 1.25
Размер: 268 Кб
Скачать: Half-Life Model Viewer
Сайт программы: www.swissquake.ch/chumbalum-soft

Так выглядит главное окно программы:

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

На вкладке «Render» можно выбрать стиль отображения модели (только ребра, плоскости, сглаженный вид и затекстурированный). Также можно выбрать цвет фона, включить отображение хитбоксов или изменить масштаб отображения модели.

На вкладке «Sequence» можно просмотреть различные анимации у модели (если есть), проиграть анимацию покадрово или остановить.

На вкладке «Texture» можно экспортнуть (импортнуть) текстуры из модели. Например, можно раскрасить представленный на рисунке выше вертолет в другие цвета и затем сохранить результат в MDL-файл.

Управление довольно простое, но не всегда удобное — все зависит от исполнения модели.

Левая кнопка (зажата) — вращение модели
Правая кнопка (зажата) — приближение/удаление
Левая кнопка с Shift — перемещение по окну просмотра (слева-направо, сверху-вниз)

Источник

Help:Model Viewer

The Half-Life Model Viewer (HLMV) is a program used to view and manipulate Source engine models.

Contents

Setup

As of the update integrating SteamPipe into Team Fortress 2, HLMV is included with the TF2 installation. However, the VPROJECT environment variable must be set to Steam\steamapps\common\Team Fortress 2\tf in order for HLMV to function properly for TF2. There are three ways to do this, only one of which is necessary:

A number of options and settings need to be tweaked in order to achieve best performance from the Model Viewer. The program has no GUI-based video settings like the game, so several other steps need to be taken.

Graphics card settings

For ATi/AMD cards, under ‘3D’ in Catalyst Control Center’s drop down menu, uncheck «Use Application Settings» in the «AA» section and move the slider to 8x.

Ensure that the following settings are enabled:

dxsupport.cfg

The Model Viewer also pulls settings from the config file ‘ dxsupport.cfg ‘. If the graphics card settings above do not work, then this method should still force the Viewer to output with high settings.

If none of the methods above works, you may try downloading a pre-configured dxsupport.cfg. Make a backup of your current dxsupport.cfg somewhere, and drop the new one on the same directory as your old one was located.

Models

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewerNote: To load models, use the (Steam) Load Model. option. This allows HLMV to access the game’s VPK files. Using the other Load Model. option allows you to load models that are located outside of the game’s directory, however.

Model locations

Most models have standard names but others have vague or confusing names. All item model file paths can be found by searching » items_game.txt » ( \Steam\steamapps\common\Team Fortress 2\tf\scripts\items\items_game.txt ) for the item’s entry and checking the value of » model_player «.

Model + Lighting Controls

Holding the following keys and moving the mouse will allow you to move the model or lighting in the screen.

ActionKey/ButtonMore Information
Rotate modelLMB in centre of the screen.Rotate the current model in all directions.
Turn ModelLMB at edges of the screen.Turns the current model around from the viewing angle.
Pan ModelLeft Shift + LMB anywhere.Pans the model around the screen.
Zoom ModelRMBZooms the current model in and out.
Rotate LightingLeft Ctrl + LMB anywhere.Rotates the light source around the model.

The rotate lighting control should be used with caution. It’s okay to slightly adjust the lighting to add more «depth» to an image, but do not rotate it too drastically or the image will look way too dark in comparison to other images uploaded to the Wiki. It’s also recommended to use it to adjust Pyro’s lenses, as it tends to appear completely white in certain angles.

Registry

HLMV stores model positionings and settings inside the registry in separate keys. You can open the registry editor by going to Start > Run and typing in » regedit.exe «. HLMV’s directory is » HKEY_CURRENT_USER\Software\Valve\hlmv «.

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewerNote: Changes made to values in the registry editor will be overwritten if the model is open while the changes are made. You will need to either close HLMV or load a different model while editing values. The values can also be updated while viewing by refreshing the registry editor (‘View’ > ‘Refresh’ or ‘F5’).

Key values

Inside each key are several values, and their uses are listed below:

Источник

SamVanheer/HL_Tools

Use Git or checkout with SVN using the web URL.

Work fast with our official CLI. Learn more.

Launching GitHub Desktop

If nothing happens, download GitHub Desktop and try again.

Launching GitHub Desktop

If nothing happens, download GitHub Desktop and try again.

Launching Xcode

If nothing happens, download Xcode and try again.

Launching Visual Studio Code

Your codespace will open once ready.

There was a problem preparing your codespace, please try again.

Latest commit

Git stats

Files

Failed to load latest commit information.

README.md

This repository contains code, libraries and executables for Half-life Tools.

This includes code copyrighted by Id Software and Valve Software, included in their SDK. It is included without the intend to infringe on any rights. All code is redistributed freely.

All of the code in this repository may be used in other projects provided that the author(s) is/are credited.

See the wiki for more information about project dependencies, libraries and tools.

About

Half-Life Asset Manager, a tool to view and edit Half-Life 1 models

Источник

Обзор создания модели

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Contents

Базовые файлы и инструменты

Softimage|XSI Mod Tool для Half-life 2

Все модели в Half-Life 2 были созданы в Softimage XSI. Бесплатную версию Softimage Mod Tool, специально созданную для разработки модификаций, можно найти на сайте Autodesk. Также на сайте вы найдете аддон для движка Source (необходимый для создания контента в Source), уроки, форумы и другие полезные вещи, которые помогут вам освоиться с Softimage Mod Tool.

.SMD-файлы экспортируются из XSI в меню file/export. Они бывают трех типов.

.QC-файлы

StudioMDL

Если вам неудобно использовать командную строку, можете попробовать созданные сторонними разработчиками инструменты, такие как GUIStudioMDL или Studiocompiler.

.MDL-файлы

Процесс моделирования

Перед созданием любой модели лучше подготовить четкое изображение вашего персонажа, транспорта или вещи. Это изображение чем-то похоже на чертеж.. Когда дизайн персонажа готов, можно приступать к созданию геометрии, редактировать жесткие ребра, чтобы модель правильно освещалась, добавлять текстурные координаты, привязывать сетку к скелету, делать мимику.

Анализ моделирования персонажа

Как этот персонаж будет использоваться?

Это персонаж, который всегда будет атаковать издалека или же сражаться близко? Он будет появляться в темных помещениях или на улице днем, а может и там, и там? Какого цвета в целом уровни, в которых персонаж будет появляться? Насколько важен этот персонаж в модификации, это главный персонаж или изредка появляющийся статист? Лучшее, что можно сделать в целом для дизайна это определить наиболее вероятную дистанцию, позицию, окружение, в котором персонаж будет появляться, а потом убедиться, что персонаж хорошо выполняет свои задачи в этих условиях.

Концепты

Лучше всего моделирование начинать с создания концепт-арта, который разом решает большинство проблем дизайна. На этом этапе вы решаете, кто ваш персонаж, какой он формы, как выглядят материалы и даже какими могут быть базовые позы для набора анимаций. Также это относительно безболезненный способ проверить с командой ваши идеи, не тратя время на моделирование, текстурирование и анимацию персонажа. Перед тем, как продолжать, лучше постараться собрать как можно больше отзывов о дизайне. Все персонажи Half-Life 2 пережили несколько версий и доработок прежде чем были завершены.

Проекция модели

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

На этом скетче показаны проекции повстанцев: мужчины и женщины из Half-Life 2.

Производительность и технические требования

Число полигонов в некоторых моделях персонажей из Half-Life 2:

Создание геометрии

К этому времени вы имеете приблизительное представление о том, как персонаж будет использоваться, о том, какой именно дизайн вы создаете, о том, как выглядит геометрия спереди и сбоку, и о том, сколько треугольников отведено на этого персонажа. Пора приступить к моделированию. Процесс создания геометрии для движка Source не является специфичным только для этого движка, поэтому здесь он не будет подробно рассматриваться. Мы просто рассмотрим некоторые общие указания, которые могут упростить процесс моделирования.

Подходы к моделированию

Симметричное моделирование

Реберные петли (Edgeloops) и Анимация

Редактирование острых/сглаженных ребер

Задание UV-координат

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Следующим шагом в создании модели будет редактирование UV-координат вашей модели. За базовой информацией по редактированию UV-координат обратитесь к документации XSI (разделы Shaders, Lights and Cameras. Section: Texturing Basics). Один из подводных камней в работе с текстурным редактором XSI заключается в том, что в результате получается несколько наборов UV-координат. Вам нужно, чтобы у модели был только один набор текстурных координат. На этом рисунке вы можете видеть, как в одном узле текстурных координат можно в какой-то момент получить несколько наборов текстурных координат.

Начинающим этого, как правило, нужно избегать. Если и в том, и в другом наборе полезная информация, используйте возможность копирования и вставки UV, чтобы объединить их в один.

Чтобы с чего-то начать, попробуйте использовать тип маппинга Get>Property>Texture Projection>Cubic, он даст набор хороших кусков развертки, так называемых UV Islands. Затем можно воспользоваться инструментом Island Heal в текстурном редакторе, чтобы быстро соединить эти куски и повернуть/отмасштабировать их. Также обратитесь к разделу The Texture Editor, Healing Polygon Islands документации XSI.

Привязка сетки модели к скелету

Когда вы решили проблемы с геометрией модели, назначили развертку и получили приемлемый скелет, нужно привязать сетку к костям. Это можно сделать через панель анимации. Нажав 2 вы переведете панель инструментов в режим анимации. Когда ваша сетка выделена, выберете оболочку Deform>Envelope>Set, затем выделите кости, которые хотите включить. Чтобы редактировать получившиеся envelope’ы (оболочки), используйте панель весов, в которую можно попасть через иконку кисти в нижнем левом углу интерфейса. В этой панели также есть редактор весов, в котором можно сохранять и загружать веса envelope’ов. Подробное объяснение процесса привязки к скелету можете прочитать в разделе Envelopes документации XSI.

Правка envelope’ов и геометрии для анимации

Обычно первая настройка оболочек делается в исходной позе скелета. Однако, это ничего не скажет о том, как привязка на самом деле работает. Чтобы увидеть ее в действии, необходимо несколько итераций подстройки: нужно подергать скелет, а затем подправить деформацию немного перенастроив envelope’ы, потом посмотреть на скелет в другой позе и т.п.. На этой стадии может понадобиться добавить сечений на сгибах, если не получается добиться хорошей деформации суставов подгонкой привязки. Хотя, XSI идеально подходит для такой правки. Так как он нелинеен, вы можете исправить геометрию без необходимости постоянно делать привязку оператором.

Настройка директорий и рабочей среды (workspace)

Структура директорий

Информацию о расположении скомпилированных моделей и исходных файлов смотрите в статье Файлы Source SDK b структура директорий. Чтобы узнать, как компилировать модели, используя эту структуру, см. Компиляция моделей.

Источник

Half-Life Model Viewer 1.25 для просмотра моделей

Название: Half-Life Model Viewer
Версия: 1.25
Размер: 268 Кб
Описание: Half-Life Model Viewer
Сайт программы: www.swissquake.ch/chumbalum-soft

Half-Life Model Viewer — программа для просмотра Half-Life моделей (MDL) и их анимаций. Также программа умеет экспортировать и обратно импортировать шкурки (скины, текстуры) моделей.

Так выглядит главное окно программы:

Half life model viewer. Смотреть фото Half life model viewer. Смотреть картинку Half life model viewer. Картинка про Half life model viewer. Фото Half life model viewer

Программа для просмотра Half-Life моделей и их анимаций. Также программа умеет экспортировать и обратно импортировать шкурки (скины, текстуры) моделей.

На вкладке «Render» можно выбрать стиль отображения модели (только ребра, плоскости, сглаженный вид и затекстурированный). Также можно выбрать цвет фона, включить отображение хитбоксов или изменить масштаб отображения модели.

На вкладке «Sequence» можно просмотреть различные анимации у модели (если есть), проиграть анимацию покадрово или остановить.

На вкладке «Texture» можно экспортнуть (импортнуть) текстуры из модели. Например, можно раскрасить представленный на рисунке выше вертолет в другие цвета и затем сохранить результат в MDL-файл.

Управление довольно простое, но не всегда удобное — все зависит от исполнения модели.

Левая кнопка (зажата) — вращение модели
Правая кнопка (зажата) — приближение/удаление
Левая кнопка с Shift — перемещение по окну просмотра (слева-направо, сверху-вниз)

Источник

GamerDude27/Half-Life-1-Model-Viewer

Use Git or checkout with SVN using the web URL.

Work fast with our official CLI. Learn more.

Launching GitHub Desktop

If nothing happens, download GitHub Desktop and try again.

Launching GitHub Desktop

If nothing happens, download GitHub Desktop and try again.

Launching Xcode

If nothing happens, download Xcode and try again.

Launching Visual Studio Code

Your codespace will open once ready.

There was a problem preparing your codespace, please try again.

Latest commit

Git stats

Files

Failed to load latest commit information.

About

The original Half-Life 1 model viewer ported from GLUT to GLFW 3

Topics

Stars

Watchers

Forks

Releases 1

Packages 0

Languages

Footer

You can’t perform that action at this time.

You signed in with another tab or window. Reload to refresh your session. You signed out in another tab or window. Reload to refresh your session.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *